×
Náročnost
Kvalita výuky
Organizace a struktura studia
Zaměření na teorii
Zaměření na praxi
Vyučující jako hlavní zdroj informací
Důraz na samostudium a účast na projektech
Kvalita vyučujících
Celková spokojenost
A co opáčko?
saresma
před 2 dny

Fakulta a obor estetika je zajímavý, ale vyučující Jan Staněk, který zde vyučuje některé předměty povinné předměty, svým stylem výuky stahuje tento obor ke dnu. Během výkladu, který sám o sobě vůbec nedává smysl, pokládá komplikované otázky na které nikdo neví odpověď, přičemž se ještě často podivuje, že nevíme odpověď. Pokud mu ale někdo z posluchačů odpoví a čirou náhodou je jeho odpověď správná, často tento vyučující danou odpověď okomentuje, ale velmi komplikovaně, že nikdo vlastně neví, co měl na mysli. Navíc vyučující často působí, že takto komplikovaně vykládá záměrně, a nenapadne ho se zeptat v průběhu výkladu, zda posluchači vše chápou. Samotný test je postaven na obtížně formulovaných otázkách ze strany vyučujícího, které se týkají často úplných drobností. Po diskuzi s ostatními posluchači se často shodneme, že komplikované otázky v testu nás často zmatou a odpovíme tedy úplně jinak, než žádá vyučující. Míra neúspěšnosti je často vysoká a navíc, nikdo vlastně ani neví, kde udělal chybu. Vyučující se asi nejspíše vyžívá v tom pokládat takto komplikované otázky, čímž si nejspíše něco dokazuje. Jedinými materiály, jsou zde texty, které jsou alespoň v českém jazyce, ale vyučující očekává, že posluchači budou znát text slovo od slova zpaměti. Nevím, jestli je vyučující laxní (nejspíše ano) vytvořit prezentace, kde by byly vypsány nejdůležitější pojmy, které po nás chce. Na tohoto vyučujícího si stěžují každý rok kromě studentů, které vyučuje i studenti na katedře společenských věd, kde tento vyučující vede předměty zaměřené na filozofii. Zkrátka vyučující Jan Staněk je největší zápor oboru estetika na FF JU a měl by se nad sebou hluboce zamyslet. Jinak jsou na oboru estetika, kromě tohot vyučujícího skvělí pedagogové. Malá rada na závěr pro ty, co nestudují obor estetika a uvažují, že by si některý z předmětů tohoto vyučujícího zapsali, NEDĚLEJTE TO.

Bessynka
20. 11. 2025

Studium na fakultě obecně doporučit můžu, jen (pokud to už sám neudělal) Vás odrazuji od studia na nekolegiálním Historickém ústavu.

elanorien
21. 6. 2025

Myslím si, že škola i profesoři jsou převážně kvalitní. Samozřejmě se najde pár takových, kteří jsou mimo, ale to je všude. Hlavně se s nimi nehádat, to je důležité k přežití. Výuka je zaměřená dost na teorii, ale myslím si, že se klade čím dál větší důraz i na praxi, což je fajn.

kristyna200
23. 11. 2023

Studium oboru dějiny umění je za mě zatím paráda. Sice jsem tedy pořád jen v prvním ročníků, ale učitelé jsou komunikativní, jsou skoro všichni docela znalí v současném dění našeho oboru, jsou ochotní, ale i důvtipní a přijde mi skvělé, že vás dokážou opravit či vám poradit, aniž byste se cítili provinile, že vše neznáte hned od začátku. V průběhu studia máte předměty zaměřené přímo na to, abyste věděli vše o praxi v tomto oboru, o jeho dění, odborné literatuře a o tom v jakých pozicích se po ukončení studia můžete zaobírat a uplatnit. Pokud máte zajímavost o čemkoliv, učitelé jsou ochotní a hodní v tom, že vám rádi pomohou, kde mohou a rádi vám i pomohou najít informace a zdroje. Zatím moc doporučuju studium dějin umění :)

Endryju
23. 1. 2023

Prostředí fakulty je esteticky krásné a moderní. To je ale tak vše. Předměty v rámci učitelských programů (v mém případě dějepis a anglický jazyk) se prakticky neliší od předmětů odborných oborů (historie, archivnictví, anglistika), tudíž se vlastně nepřipravujete na práci učitele dějepisu, ale na odborného historika. Studium dějepisu na této škole je náročné, hodně koncentrované na četbu velkého množství odborné literatury a na hodně suchý teoretický princip. De facto hlavní náplní je práce s prameny, archivy, tunou citací a suché teorie. Ten zajímavý dějepis, který vám přirostl k srdci na gymnáziu, je fuč. Studium angličtiny poté zahrnuje také spíše teoretickou průpravu jazykem, mnohdy v učitelství také zcela nepoužitelnou. Neučíte se zde anglicky, čeká se od vás, že máte perfektní úroveň už ze střední školy, rozebíráte fonetiku, syntax a například nesmysl jako historii anglické lingvistiky. Bohužel učitelské obory na této fakultě jsou opravdu přešlap. Učíte se zde jak být odborníky v daném oboru, ne učiteli. Studium postrádá nějaký progresivní zábavný a praktický směr, který když se už naskytne ve vyšších ročnících, není přímo úměrný tomu nudnému teoretickému základu školy. Učitelé jsou vesměs přívětiví a chápaví, nemůžou za to, že musí učit něco, co jim bylo nastaveno seshora. Nemění to nic na tom že Filozofická fakulta a její učitelské obory neprodukují moderní učitele dějepisu ani angličtiny, ale historiky a anglisty. Studium vás bude bavit pokud OPRAVDU rádi hodně čtete, a vlastně vám nevadí že drtivou většinu toho, co se učíte, v praxi nevyužijete.

tomburakk56
12. 1. 2023

Sice jsem zatím v prvním ročníku, ale není si na co stěžovat.

miki454
30. 11. 2021

Jsem studentem druhého ročníku na ústavu anglistiky, až na pár výjimek jsou všichni profesoři velice příjemní a ochotní poradit, když tápete.

1Marketka1
4. 5. 2017

Při studiu jazyků bych kladla větší důraz na praktický jazyk. Vysoká škola by měla být i o samostudiu, ale klidně bych zavedla praktický jazyk do rozvrhu 3x po 2 hodinách týdně. Profesory bohužel nemohu hodnotit jednotlivě, někteří jsou milí a ochotní ti pomoci, někteří jsou náladoví, hlavně tedy o zkouškovém, což se mi nelíbí, a jiní na mě působí odtažitě a chladně. Také si myslím, že v dnešní době by se vysokoškolští učitelé mohli více opírat o prezentace, které by studentům mohli poskytnout prostřednictvím moodle. V některých hodinách mi chybí a zapisovat tak vůbec nestíhám.

zmeskyxx
13. 12. 2016

Zatím hodnocení za první semestr, uvidíme, jak to bude dál.. :D

Tereza 6
21. 4. 2016

Filozofickou fakultu jsem studovala 2 roky, pak jsem se rozhodla studium ukončit. Nenaplňovalo mě a nebavilo, to ale není problém školy.