×
Náročnost
Kvalita výuky
Organizace a struktura studia
Zaměření na teorii
Zaměření na praxi
Vyučující jako hlavní zdroj informací
Důraz na samostudium a účast na projektech
Kvalita vyučujících
Celková spokojenost
A co opáčko?
dorortka22351
17. 3. 2025

Naštěstí je to několik let, co jsem úspěšně ukončila studium, ale co vím, od současných studentek, úroveň se moc nezlepšila. Sice už jedna žába z pramene (Filausová) odešla, ale horší z dvojice Belešová si dodělala doktorát a zůstala. Na jedné z prvních hodin jsme byly rozděleny do 2 skupin, kdy 1.měla nakreslit, jak by měla sestřička vypadat a ta 2.skupina, jak by naopak vypadat neměla. Přišla jsem si jako na základní škole a tak se i často nesla výuka těchto dvou žab. Praxi neuměly, na semináře jsme se chystaly samy - prezentace, seminárky, čímž hlavně madame Beleš zabíjela čas. Prakticky nulová tolerance marození, nulové pochopení. V testech byly často věci, které s předmětem moc nesouvisely nebo pouze okrajově - docílily tím toho, že spousta lidí šla na 2. a 3.pokusy. Opravování neskutečně dlouho trvalo. V úterý jsme psaly zápočtový test, v pátek jsme měly výuku s MUDr., která na pondělí vypsala termín ústní ZK. Divila se, že skoro nikdo není přihlášený a když jsme jí oznámily, že se přihlásily jen ty, které mají lepší pocit z testu a že stále není opraven, nestačila se divit. Lék na všechno je ošetřovatelský proces, který obě berou jako bibli porodní asistence. Nesmím zapomenout na pakárnu na praxích, zkoušení na praxích a celkovou buzeraci. Vrcholem bylo povinné psaní sebereflexe po každém týdnu praxe na email, přičemž sama přiznala, že to nečetla. Nechápu. Madame Belešová při cvičeních a seminářích čte slovo od slova v prezentaci, čím rychleji si píšete, tím rychleji naschvál mluví a překlikává slidy. Žádnou prezentaci nepošle, při přípravě na SZZ jsem našla podklady nějaký SZŠ, což bylo slovo od slova v její prezentaci, prostě to zkopírovala a vydávala za své, tak je jasný, že to nemohla studentům zaslat. Prasklo by to. Hodnocení praxí? Buzerace, ztráta času a výdajů za cestu do školy. Každá jsme měly říct, co jsme viděly, co se nám líbilo apod. Bylo to o ničem, protože většina byla na praxi mimo ČB a hlavně to nikoho nezajímalo. I když je člověk pilný, pracovitý a spolehlivý, stejně ho to zlomí, je to nespravedlivé, trapné a nefér. To nemluvím o tom, že jsme během covidu musely psát počty hodin, čemu se dobrovolně věnujeme, aby nám uznaly/vyškrtly asi 6 dní praxe, když nás ministerstvo odvolalo domů. Pracovní povinnost na ubytovně s ožrali, kde nebylo bezpečno a když si kamarádky dovolily odjet, protože měly strach, ještě dostaly šíleně vynadáno. A bakalářka? Neustále se přepracovávalo z minulé verze na tu původní a naopak. Jednou to chtěla změnit, příště to zase opravila tak, že člověk hledal původní verzi. Byla to totální buzerace. Simulační centrum sloužilo jako prostor na šikanu a zvedání si sebevědomý a pokud jste člověk jako já, kdo se nehlásil na DAMU a nemá herecké ambice a nadšení pro to, hrát uřvanou rodičku a chovat se jako kráva, tak to hold budete hodně trpět. Nedoporučuji ani omylem. Děkanka i vedoucí katedry jsou jedna ruka, zastání žádné. Studijní referentka našeho oboru byla velmi nepříjemná a namyšlená žena, co si na studentech léčila komplexy. Musím ale přiznat, že když jsem se setkala se studentkami z Plzně či Jihlavy, byly jsme opravdu hodně vycepované a nedovolily jsme si ani blbě se na praxi zatvářit. Držím palce všem odvážlivcům a doufám, že na ty dvě žáby také jednou dojde a jednou snad to bude lepší.

Lívuška_old
19. 1. 2021

Super

primat534509
25. 12. 2016

Velice špatné uplatnění práce. Škola je náročná a nedostatek času na nastudování materiálů.

kristennikol
22. 5. 2016

Tato škola naprosto nesplňuje mé očekávání. Nároky učitelů jsou naproste nepřiměřené kreditnímu ohodnocení. Některé předměty jsou až směšné (např. velmi důležitý předmět zakončen zkouškou= test, který si přinesete vyplněný z domova; volitelný nepotřebný předmět za 1 kredit= ústní zkouška, seminární práce na 10 stran a docházka). Studuji ještě na MU a musím říct, že je JČU na mnohem nižší úrovni. Rozhodně bych ji nevolila znovu.

zemlicka
28. 9. 2015

Škola mě hodně posunula dopředu.

zupisek85
4. 6. 2015

Tato škola je dle mého kvalitní, resp. obor VS

ellinz
18. 9. 2014

Po vystudování oboru porodní asistnetka na ZSF JČU bych doporučila ještě jednou tři roky v Plzni. Kvalita výuky katastrofální, ošetřovatelské předměty, kterým vévodí Belešová a Filausová jsou víceméně formou samostudia, rozhodí seznam prezentací, každý student udělá jednu a tím je jejich výuka hotová. Za to u testů a zkoušení se velice angažují. Zkoušky se dělají podle sympatií. Pokud se vám nezdají body v testu, "nestěžuj si, můžu ti jich strhnout klidně dalších 13". Přednášky s lékaři byly docela zajímavé, ale bohužle je naprostý nepoměr odborných předmětů jako Porodnictví, Gynekologie a Ošetřovatelství o těhotnou, při porodu a tak dále. S ostatními předměty jako filozofie, etika, neurologie, interna, chirurgie, psycgiatrie, kounitní péče, kterých je nepoměrně víc. Zbytečně. Praxe- je z poloviny napsorsto nesmyslná. trvání x týdnů na odděleních LDN, ONP, chirurgie, interna, psychiatrie, neurologie, ARO.. Praxe na odděleních souvisejících s naším oborem byla přínosná a a zajímavá. Než přišla supervize- bazírování na nesmyslech, jako kontolování každého prstu, jestli nehet nepřerůstá přes čečulku prstu. a samozřejmě logbook a každodenní psaní cílů a sbírání podpisů a výkonů. věc která obtěžovala především zdravotníky. A organizace čehokoli je také a bodě mrazu, studijní nikdy nic neví, komunikace mizerná. Na tuto školu bych už víckrát nešla a rozhodně bych ji nikomu nedoporučila. Jediné pozitivum, že zkoušky byly jednoduché, většinou stačilo jednou až dvoudenní učení.

lizard.de
21. 8. 2014

Letos jsem dokončila studium porodní asistence na ZSF JU. Před nástupem na VŠ jsem se rozhodovala mezi několika univerzitami. Vybrala jsem si JU, protože se mi zdála budova fakulty sympatická, stejně tak jako město, a proto, že jsem nikde nenašla informace od absolventů, ze kterých bych se mohla dozvědět, jak to tu opravdu chodí... Pro ty, kteří se budou rozhodovat v příštích letech, přikládám tento souhrn: Pozitiva: - škola má pěkné budovy, které jsou i poměrně dobře vybavené pomůckami. Škoda, že se moc nepoužívají... - Výborné zahraniční vztahy: málo zájemců o stáže, vysoká šance, že odjedete na stáž, pokud o to budete stát. Nedělejte si ale iluze, že by to v tomto oboru někdo ocenil =D - Menza: dobré jídlo za slušnou cenu. - Budějovice: příjemné městečko plné studentů. - Najdou se zde opravdu fajn a zodpovědní vyučující. A přátelé. Které poznáš v nouzi =D Negativa: - Naprosto konzervativní přístup k porodnictví. O porodní asistenci nevíme nic - učíte se o lékařském vedení porodu. Jakékoliv pokrokové názory a jejich majitelé budou vyhlazeni. Porodní asistentka přece asistuje lékaři, tak proč si zakládat na vědomostech. - Mnoho zbytečných předmětů a praxe na "sesterských" odděleních, na kterých nemáte kompetence pracovat. Na specializaci nezbývá prostor. Pro příklad: 1. semestr 3 týdny na LDN, 1. týden na porodním sále. - Praxe prezenčního studia možná pouze v nemocnici České Budějovice (až na porodní sál). Zde máte často podřadnějsí místo, než uklízečky. - Velmi nekvalitní teoretická výuka. Naprostý nedostatek opravdu využitelných znalostí. Neumíme nic, až na teorii porodní asistence a tvorbu kazuistik a hlavně OŠETŘOVATELSKÉHO PROCESU. Toto je bič používaný k šikaně a buzeraci studentů, následně zdravotníků a k odvedení pozornosti od opravdové péče. - Kolokvium: speciální typ zakončení předmětu, který vyučující chápou jako zkoušku, takže jich za semestr máte třeba 11. - Speciálně katedra ošetřovatelství a porodní asistence je opravdu zlá. Dvě žáby porodní asistentky, které zde sedí na prameni, si zakládají pouze na titulech, neumí nic a těší je pouze buzerace a šikana. Podmínky mění, jak se to hodí. NENÍ KAM A NA KOHO SE ODVOLAT, ani paní děkanka nepomůže. Studiu zlomí každou osobnost, udělá z ní řiťolezy. Kdo se nenechá, nedostuduje. Neznám žádnou porodní asistentku (za posledních pár let), která by s hrdostí vzpomínala na svou Alma mater.