×
Náročnost
Kvalita výuky
Organizace a struktura studia
Zaměření na teorii
Zaměření na praxi
Vyučující jako hlavní zdroj informací
Důraz na samostudium a účast na projektech
Kvalita vyučujících
Celková spokojenost
A co opáčko?
karelstudent
29. 12. 2024

Škola působí dost zvláštním dojmem. Na Hradecké jsou třeba staré, zašlé a místy špinavé koberce, některé židle tam mají špinavé sedáky. Určitě by bylo fajn je vyčistit. Více času ale trávím na Bezručově náměstí, studuji IT. Tam je situace o něco lepší, ale zase nepotěší třeba vzdálenost budovy od autobusové zastávky Olbrichova, kterou se žák může dostat do centra města a pak třeba domů. Teď něco k předmětům a vyučujícím. Někteří vyučující ani neumí odpovědět na e-maily, což určitě nepotěší, zvlášť, když se jedná o něco důležitého. TIP: Kdyžtak zkuste volat na pevnou linku, to většinou zvedají. Rozvrh je zde naprosto příšerný, klidně 1 hodina ráno na 8, pak nic a pak až zase večer, nebo je to celé rozházené v daný den a mezery mezi předměty jsou klidně 60minutové nebo delší. Prý je to kvůli tomu, že spousta učitelů dřív nemůže. Protože prý mají další 1 nebo 2 práce a k tomu univerzitu. Sranda, s množstvím titulů, kteří jednotliví učitelé mají, by jistě našli někde nějakou full-time job za dobré peníze. Tímto trpí i studenti, protože se klidně může stát, že každý den budete končit v 18 hodin, nebo klidně i později. Což mít třeba matiku v takový čas je fakt "výborný" nápad. A pro ty, co dojíždí, je ten rozvrh ještě větší peklo. Další věc - v 1. a 2. semestru tu je matematiky tolik - snad víc než odborných IT předmětů. Co jsem se tak učil, tak vždy právě matematiku, ostatní bylo až na druhém místě. Jak do předmětu Matematika I, tak i do Semináře z matematiky I, je 5 úkolů, které pomohou, ale vypracovat je je otrava na spoustu času. Tohle právě může leckoho odradit od studia a i já jsem několikrát přemýšlel, že s tím seknu a budu dělat nějakou práci a budu mít výplatu, třeba i klid a normální pracovní dobu. Navíc jsem nešel studovat IT obor proto, abych někde na tabuli a do testového papíru mastil přihlouplé grafy nějakých zbytečných funkcí. A že jich je. Nicméně, dokážete mi někdo říct, k čemu to mám!? Použiju to při vývoji nějaké webovky nebo aplikace? Ani prd. Matika je tady taky učena stylem "letem světem", na přednáškách se nic moc nebere do hloubky, jen se spíš řekne, co máme tak nějak umět, celé je to strašně rychlé, takže třeba ti matematicky pomalejší (jako třeba já) si musí doma VŠECHNO zopakovat a doučit se. Na cvičení se pak kolikrát nestihne tolik příkladů, co by se mělo. To nám, žákům, pak logicky chybí a na písemku třeba čumím jak puk. Nicméně, je zde i několik, pro ajťáky méně důležitých předmětů, jako třeba Sociální komunikace, která je ale fajn a překvapivě i docela zábavná a získat zápočet je poměrně lehké, nebo třeba předmět Elektronické informační zdroje, který je snad hlavně pro knihovníky, tudíž celkem nuda pro ajťáky. A třeba úroveň angličtiny je snad A2 nebo možná B1, protože někteří tu ze sebe nedokáží dostat ani smysluplnou větu v přítomném prostém čase, natož když dojde na přítomný průběhový čas nebo snad na čas minulý prostý! Angličtiny se nebojte, naprostý opak (co se náročnosti týče) je právě ta matika. Obrovskou nevýhodou je také absence jídelny, studenti musí chodit na Matiční, pokud mají zájem. A vyřizovat si tu individuální studijní plán je taky otrava. Mají v tom celkem nepořádek, na e-maily s žádostí o termín mi neodpovídali, člověk jim musí stokrát volat a neustále se připomínat, pak když mu to konečně vystaví, tak to musí schválit ještě několik dalších lidí z univerzity, celý proces je strašně dlouhý, a když už žák konečně má ten plán, musí s ním obejít učitele po učiteli a každému ho ukazovat, domlouvat se na upravení podmínek, celé to strašně trvá, hrůza. Pak musí ještě žák sehnat podpis vedoucího fakulty a až pak to zanést na studijní oddělení. Pokud tohle někdo čte ze SLU, zkuste prosím popřemýšlet, jestli by se to dalo aspoň částečně digitalizovat. Bylo by to pro všechny lepší. Právě kolikrát mi přijde, že zde selhává komunikace a levá ruka neví, co dělá pravá. Tedy nějaké problémy s organizací. Lidově řečeno, na univerzitě mají v některých věcech prostě "bordel".

vantuchovakaterina53
21. 10. 2021

Od slezské univerzity jsem moc neočekávala, ale realita byla daleko horší. Absolutně hrozná organizace, univerzita si vzala více studentů než na kolik má kapacitu, proto všechny B předměty byly obsazené, A předměty zkrácené na poloviční délku, proto u jednoho předmětu vyšlo 45 minut za 14 dní. Což je u studia angličtiny absolutně nepřijatelné. Úroveň angličtiny některých studentů mohla být tak A2+, protože měli problém složit větu. Takže upustit od přímacího řízení byl hodně špatný nápad. Na jedné přednášce přednášející několikrát žádal studenta, aby předvedl kvičení prasete a jinou studentku přemlouval na demonstraci tučňáka. Obvykle se přednášející spokojí s jedno slovnou odpovědí třeba i ve špatném tvaru. Němčina byla lepší, ale hodiny dost často z různých důvodů odpadaly nebo byly zkrácené. Úroveň němčiny tak A2+, nevím jak chtějí studenty dotáhnout na C1 během 3 let, nebo jestli považují za samozřejmost, že všichni pojednou na Erasmus do země, kde by se sotva domluvili, natož studovat tam v daném jazyce. Univerzitu jsem si vybrala, protože jsem neměla dobrou úroveň němčiny, ale měla jsem raději jít na pomaturitní studium. Podtrženo a sečteno, jestli chcete prázdný titul, tak vřela doporučuji. Samozřejmě nevím, jak to vypadá na jiných oborech, přednášky filosofie byly třeba skvělé.

lamča
11. 9. 2014

Školu jsem sice po prvním semestru prvního ročníku přešušila, ale ne že by mě nebavil obor, ale pro mě je škola bohužel příliš daleko a to dojíždění není nic pro mě :) Jinak skvělá škola a skvělý město :)